Tonery a náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Kancelária a škola
IT a Elektronika
Akcie a zľavy

Všetko, čo potrebujete vedieť o Coworking-u

Práca na diaľku a hybridná práca získavajú na popularite. Rôzne firmy, hlavne IT a marketingové preferujú prácu vo forme Home Office alebo hľadajú pre svojich zamestnancov zdieľané priestory v štýle Coworking. Ak stále neviete alebo ste sa doteraz nestretli s výrazom coworkingový priestor, máme pre vás zhrnutie toho najdôležitejšieho.

Najprv si treba ujasniť, čo coworking alebo coworkingové priestory sú a ako si vybrať dobrý coworking priestor. Aké typy firiem môžu mať z tohto druhu priestoru prospech a pre akých zamestnancov sú vhodné? Začnime od začiatku, čo rozumieme pod pojmom „coworking space“ v preklade coworkingový priestor.

Čo je to coworkingový priestor?

Všeobecne povedané, definícia coworkingu je, keď sa ľudia zhromažďujú alebo zdieľajú neutrálny priestor, aby nezávisle pracovali na rôznych projektoch alebo v skupinách na rovnakých projektoch. Je to iné ako typický kancelársky pracovný priestor, pretože ľudia v coworkingovom prostredí vo všeobecnosti nepracujú vždy pre rovnakú spoločnosť. Coworkingové priestory ponúkajú identické vybavenie, aké by ste našli v tradičnej kancelárii. Hlavným rozdielom je flexibilita, pretože nemusíte podpísať dlhodobý prenájom v coworkingovom priestore.

Každý coworkingový priestor obsahuje základy, ako WiFi, tlačiarne, zvyčajne nejaký typ konferenčnej miestnosti plus benefity, ako občerstvenie, kávu, čaj. Existujú možnosti, ako mať k dispozícii počiatočné zdroje od digitálnych aktív a dokonca aj trénerov a poradcov. Výnimkou nie sú ani priestory, kde sú 3D tlačiarne a ďalšie technológie. Niektoré coworkingové priestory s ohľadom na rozpočet sú skôr „barebones“, ponúkajú základ a to je pracovný stôl a dostupnosť Wi-Fi.

 

zdroj foto: Canva

Aké typy coworkingových priestorov poznáme?

Coworkingové priestory majú rôzne tvary a veľkosti. Pri prieskume takýchto miest je potrebné zvážiť veľa vecí. Komunita, vybavenie a prostredie pracovného priestoru sú faktory, ktoré sa líšia priestor od priestoru.

Môžeme sa odraziť od hlavných typov coworkingových priestorov, ktoré sú k dispozícii.

- Otvorené pracovné priestory

- Súkromné ​​pracovné priestory

- Špecifické pre určité odvetvie

- Venture/ Inkubátory

 

Otvorené pracovné priestory

Otvorené pracovné priestory sú zvyčajne synonymom pojmu coworking, pretože tradične tam coworking začal. Tieto typy pracovných priestorov majú rýchle (hot) stoly alebo vyhradené stoly, kde členovia z rôznych spoločností zdieľajú spoločné priestory.

Súkromné ​​pracovné priestory

Súkromný pracovný priestor je presným opakom otvorených pracovných priestorov. Tieto súkromné ​​priestory môžu mať podobu kancelárie alebo vlastných apartmánov špeciálne vytvorených pre veľké tímy.

Špecifické pre určité odvetvie

Určite je fajn nadviazať kontakt s ľuďmi, ktorí majú spoločné záujmy a skúsenosti. To je presne dôvod, prečo boli postavené vertikálne špecifické priestory. Tieto priestory slúžia členom, ktorí pracujú v spoločnom odvetví. Existujú napríklad coworkingové priestory špeciálne vybudované pre kreatívne profesie. Tieto kreatívne typy (grafickí dizajnéri, umelci) môžu pracovať pod jednou strechou. Majte na pamäti, že tieto priemyselné priestory môžu ponúkať kombináciu súkromných aj otvorených pracovných priestorov.

Venture/ Inkubátory

Inkubátory alebo priestory rizikového kapitálu patria medzi najselektívnejšie coworkingové prostredia. Účelom týchto pracovných priestorov je prilákať a financovať spoločnosti poskytovaním podpory, ktorú potrebujú na rast. Rizikové firmy tradične ponúkajú znížené nájomné alebo kapitál výmenou za vlastný kapitál v spoločnostiach, ktoré akceptujú do svojich programov.

Okrem týchto typov pracovných priestorov je potrebné zvážiť aj estetické faktory. Coworkingové priestory sa líšia od firemných a profesionálnych, až po zábavné a uvoľnené. Je dôležité vybrať si priestor, ktorý odráža kultúru spoločnosti. Coworkingové priestory navyše ponúkajú priestory na vyžiadanie, kde si môžete okrem svojho plánu rezervovať aj zasadaciu miestnosť, virtuálny balík. 

Trochu do histórie Coworkingu (hackerské hniezda)

1995 – Prvý „coworkingový“ priestor vlastne založili hackeri v Berlíne. Cieľom bolo zdieľať myšlienky, priestor a informácie na splnenie úloh s tými, ktorí sa pripojili k členstvu. V súčasnosti pribudli semináre, kurzy a rôzne spoločenské podujatia, čím napomáhajú trendu otvárať viac komunitných priestorov. V San Franciscu, Santa Clare a Brooklyne existujú hackerské priestory a neustále rastú.

1995 – Slovo „coworking“ prvýkrát použil Bernard DeKoven, ktorý ho opísal ako „spoluprácu ako rovný s rovným“. Jednotlivci, ktorí sú samostatne zárobkovo činné osoby alebo pracujú pre rôznych zamestnávateľov, ale môžu zdieľať nápady pomocou nástrojov a koordinovaných stretnutí prostredníctvom počítačovej siete. V tom istom roku softvérová spoločnosť otvorila priestor v New Yorku s flexibilným stolom.

2002 – V Schraubenfabrik vo Viedni sa otvoril prvý coworkingový priestor v starej zrekonštruovanej továrni, ktorá začala ako komunitné centrum pre podniky. Rozšírila sa o freelancerov a ďalších profesionálov pracujúcich s mobilnými telefónmi a notebookmi. Priestory naďalej rástli a fungovali pod názvom Konnex Communities.

2004 – Počiatok lokálnej siete coworkingových priestorov.

2005 – V San Franciscu sa v auguste konal prvý coworkingový priestor Brada Neuberga – veril, že domáce kancelárie a obchodné centrá sú nesociálne a neproduktívne. Priestor ponúkal stoly, bezplatné Wi-Fi, spoločné obedy, výlety na bicykli, meditáciu a masáže, ktoré sa zatvárali presne o 17:45. Po roku sa zatvorila a v roku 2006 bola nahradená pod názvom Továreň na klobúky. Londýn otvoril 40 coworkingových priestorov prostredníctvom franšízovej siete na piatich rôznych kontinentoch.  V Nemecku St. Oberholz otvoril svoje prvé kaviarne v Berlíne a ponúkal bezplatný internet. V súčasnosti St. Oberholz ponúka skutočný coworkingový priestor nad svojou kaviarňou.

2006 – V San Franciscu sa otvára priestor Coworking Wiki. Chris Messina, ktorý vytvoril #hashtag na Twitteri, je jedným zo spoluzakladateľov. V Hat Factory sa otvára prvý coworkingový priestor na plný úväzok. Spoluzakladateľmi sú Brad Neuber, Chris Messina a Tara Hunt. V tom čase to bolo jedno z asi 30 coworkingových priestorov po celom svete. Otvorili sa želé, kde si skupiny môžu vymieňať nápady v uvoľnenej atmosfére, bez záväzkov – komunita sa môže neskôr rozvinúť do coworkingového priestoru, ak si to želajú.

2007 – Prvýkrát sa v databáze Google objavilo slovo „coworking“. Vyhľadávania sa ohromne zvýšili. Pojem coworking sa stal megamediálnym názvom. „Coworking“ sa dostal do anglickej verzie Wikipédie.

2008/2009 – Uskutočňujú sa neoficiálne coworkingové stretnutia a prvá Coworkingová konferencia je naplánovaná na rok 2010 v Bruseli. V auguste sa kultivuje Coworkingové vízum, ktoré umožňuje členom rôznych coworkingových priestorov bezplatne navštíviť iné priestory. Kocky a pastelky boli prvým coworkingovým priestorom, ktorý sa otvoril popri zariadeniach pre deti vo veku niekoľko mesiacov až po predškolákov. Ku koncu roka 2008 bolo na celom svete približne 160 coworkingových priestorov.

2009 – Nemecko otvára Betahaus, prvý oficiálny coworkingový priestor a bol zaznamenaný v najväčšom novom časopise Spiegel. V roku 2010 je Nemecko známe ako prvá krajina v Európe, ktorá podľa trendov Google použila termín „coworking“.

2010 – Hnutie oslávilo prvý #CoworkingDay. Prvá európska coworkingová konferencia sa konala v Bruseli. V tom čase existovalo po celom svete najmenej 600 coworkingových priestorov, pričom viac ako polovica sa nachádzala v Severnej Amerike.

2011 – Prvá „ Coworkingová konferencia “ sa konala v Austine v Texas. Veľké spoločnosti začali skúmať myšlienku coworkingu a otvorili svoj vlastný reťazec coworkingových priestorov špecializovaných na firemný coworking.

2012 – Coworkingové priestory na celom svete spolu vytvorili viac ako 2 000. Médiá, ako je twitter, zaznamenali obrovský nárast tweetov (viac ako 50 %) s hashtagom „coworking“ – viac ako v predchádzajúcom roku.

2013 – Začiatkom roka pracovalo v coworkingovom priestore až 100 000 členov. V polovici roka je založený 3000. coworkingový priestor. Väčšina coworkingových priestorov funguje nezávisle od sietí. V coworkingovom priestore v Ontáriu ponúkli prvý plán zdravotného poistenia.

2015 – The New York Times píše o novej myšlienke, v ktorej sa coworking mieša s domácou kanceláriou v rezorte alebo hoteli. Príbeh je „Spolupráca na dovolenke: Stôl v raji“. Hlavnou myšlienkou príbehu je spojenie coworkingu a colivingu na Gran Canarii na Kanárskych ostrovoch – surferskej destinácii. Zrodila sa Surf Office, pôvodne otvorená o dva roky skôr ako experiment, vďaka čomu je miesto atraktívne pre freelancerov, surfistov a cestovateľov.

2016 – Myšlienka coworkingu a colivingu sa rozšírila. WeWork ponúkal rezidenčné coliving v New Yorku s názvom WeLive. Jednotky sú väčšinou štúdio, jedno a dve spálne – všetky majú vlastnú kuchyňu a aspoň jednu vlastnú kúpeľňu. Sú štandardne zariadené, vyzdobené a vybavené káblom, pripravené aj na internet. Majú tiež komunitného manažéra na plánovanie podujatí atď. New York and California Campus coliving zatvára svojich 34 pobočiek.

2017 – WeWork získava finančné prostriedky a stáva sa najviac cenenými americkými súkromnými technologickými spoločnosťami a jej spoločnosťou sú Uber a AirBnB . V hodnote 20 miliárd dolárov. 1,2 milióna ľudí na celom svete by pracovalo v coworkingovom priestore.

2018 – Od roku 2018 má trh množstvo obrovských hráčov, ktorí dávajú WeWork za svoje peniaze. Coworkingové franšízy ako Impact hub , Venture X a Serendipity sa rozširujú v celom priestore.

2019 – WeWork mal neúspešný pokus o IPO so SoftBank, čo spôsobilo, že ocenenie WeWork kleslo zo 49 miliárd na 8 miliárd, čo spoločnosti SoftBank umožnilo prevziať kontrolu nad spoločnosťou a prepustiť jej manažérsky tím.

2019-2020 - Nové coworkingové platformy ako DropDesk sa objavujú na scéne, aby zaplnili medzeru medzi coworkingovým softvérom, priestormi a vzdialenými pracovníkmi.

5 top výhod coworkingu

Motivácia

Vo vzduchu je len energia produktivity, keď ste v miestnosti plnej hnaných ľudí. Je takmer nemožné poľaviť. Urobíte veľa.

Komunita

Je tu pocit komunity. Na miestach so stálymi a známymi tvárami je úžasné, ako ďaleko si komunita pomôže navzájom uspieť.

Flexibilita

Namiesto podpísania dlhodobého prenájmu môžete získať oveľa flexibilnejšie ponuky s coworkingovými priestormi. Je to skvelé pre startupy s malým bootstrap rozpočtom a dokonca aj nezávislí pracovníci môžu nájsť dostupné možnosti.

Náhrada pre Home Office

Práca z domu je skvelá, ale je tiež ľahké upadnúť do zabehnutých koľají. Byť v blízkosti iných ľudí je dobré pre vašu náladu, dokáže vás udržať ostrí a je skvelá pre kreativitu.

Networking

Keď máte toľko ľudí, ktorí majú toľko spoločného, ​​je len otázkou času, kedy sa začnete prepájať a nové príležitosti začnú organicky prúdiť.

Pre koho sú vhodné coworkingové priestory?

Coworkingové priestory sú populárne vo svete startupov a freelancerov. Keď vznikali coworkingové priestory, bolo typické myslieť si „startup“ a predstavovať si nejakú kancelársku budovu, kde sa všetci vozia na kolobežkách a sedia v obrovských sedačkách. Výhody coworkingu však nevyužívajú len startupy, ktoré dbajú na rozpočet. Kto ďalší využíva coworkingové priestory?

Nezávislí pracovníci alebo vzdialení pracovníci

Keďže nezávislí pracovníci a iní pracujú sami pre seba, môže systém platenia za chod ušetriť veľa peňazí. Nielen to, coworkingový priestor je skvelý spôsob, ako spoznať iných podnikateľov a nezávislých pracovníkov. Je to skvelé miesto na vytváranie sietí.

Či už ste digitálny vydavateľ, kreatívny freelancer, programátor alebo skôr súhrn všetkých odborov, je veľmi pravdepodobné, že v coworkingovom priestore stretnete ľudí, ktorí pracujú na podobných veciach ako vy.

Okrem toho môžete mať dokonca možnosť porozprávať sa s ľuďmi, ktorí vám môžu pomôcť v niektorých oblastiach, ktoré nie sú vašimi silnými stránkami. Keď máte toľko ľudí v jednom priestore, s takou rozmanitosťou talentov, je neuveriteľné, čo dokážete vymyslieť aj keď každý robí to svoje.

Skutočnou príťažlivosťou je však svieže, nefalšované zameranie a motivácia, s ktorou sa stretnete vo väčšine dobrých coworkingových priestorov. Je to skutočne neobyčajná energia, keď máte miestnosť plnú motivovaných ľudí, ktorí všetci pracujú na budovaní svojich snov.

Malé podniky

Malé podniky, ktoré nechcú rovnakú réžiu ako pri tradičnom prenájme sa vrhli do coworkingu. Keďže na nastavenie neexistujú relatívne žiadne náklady a členstvo v coworkingu zahŕňa väčšinu (ak nie všetko) vybavenia, ktoré firma každodenne potrebuje, niet divu, že malé podniky teraz tvoria väčšinu používateľov coworkingového priestoru.

Veľké globálne firmy

Aj veľké globálne spoločnosti, ako Nike sa spojili s coworkingovými spoločnosťami, aby zvládli svoje potreby pracovného priestoru. Keď máte tisíce zamestnancov, ktorí pracujú po celom svete, správa kancelárskych potrieb môže byť problémom. Tieto spoločnosti využívajú coworkingovú spoločnosť na vybudovanie vlastného priestoru alebo budú slúžiť ako primárny kotviaci nájomca v priestore.

Neziskové organizácie

Mnoho coworkingových priestorov ponúka neziskové opatrenia alebo zľavy. Vďaka celkovým úsporám nákladov coworkingu (a uvedomeniu si nákladov) tieto typy spoločností tiež pritiahli k týmto flexibilným coworkingovým vzťahom. 

Coworking vs iné alternatívy

Home Office

Štandardná „kancelárska kultúra“ má svoje výhody a nevýhody. Mnoho online podnikateľov začína podnikať pre seba, aby unikli určitým aspektom typického firemného životného štýlu a kultúry. Práca na diaľku otvorila najrôznejšie možnosti, pokiaľ ide o podnikanie alebo dokonca prácu pre niekoho iného. Napriek výhodám existujú určité veci, ktoré vám tiež unikajú. Práca z domu alebo v hotelových izbách má nespočetné množstvo výhod. Je skvelé, že sa môžete zobudiť, kedy chcete, robiť si prestávky, kedy chcete, nosiť tepláky, kedy chcete. Ale na konci dňa je tiež ľahké stratiť sústredenie a vypadnúť z rytmu. V prostredí kancelárie je niečo, čo vám pomáha udržať si motiváciu, pracovať na úlohe a vyťažiť zo svojho času maximum. Keď ste na voľnej nohe alebo ktokoľvek iný, kto si určuje svoj vlastný rozvrh, je skvelé, že vám šéf nepozerá cez rameno a sleduje váš čas, ale stále ste zodpovedný sám za seba. Existuje určitá miera zodpovednosti, ktorá existuje, keď pracujete medzi inými ľuďmi, aj keď nemajú nič spoločné s vaším projektom, nie sú vašimi spolupracovníkmi a ani s nimi neprehovoríte ani slovo.

Práca z kaviarní alebo reštaurácií

Na druhom mieste (po práci z domu) sú kaviarne a reštaurácie. Mnoho nových coworkingových modelov (od roku 2017) zmenilo tieto priestory počas ich zatvorených alebo nevyužitých hodín na pop-up coworkingové priestory. Kaviarne boli úzko spojené s pracovným prostredím kvôli dostupnosti stolov a neobmedzenej káve. Okrem toho existujú ďalšie výhody , ako je rýchle wifi a priestor na prácu za lacnú cenu šálky kávy. Ako všetky výhody, aj tu existujú nevýhody. Keďže tieto priestory sú často otvorené prechodným výpadkom, môže sa vyskytnúť hluk a iné rušivé vplyvy, ktoré vám môžu brániť v práci. 6 najlepších tipov, ktoré treba zvážiť pri výbere coworkingového priestoru

6 top tipov, ktoré treba zvážiť pri výbere coworkingového priestoru 

Počet coworkingových priestorov na celom svete presahuje 23 000 a ako si vybrať ten najlepší coworking, ktorý vyhovuje vašim potrebám? Pred výberom by ste mali pri výbere coworkingového priestoru postupovať podľa týchto 6 najlepších tipov: 

Miesto

Zo zrejmých dôvodov je umiestnenie tým najdôležitejším prvkom pri výbere vášho dokonalého kancelárskeho priestoru. Vyberte si priestor, ktorý je v primeranej vzdialenosti od vášho domova. Hľadajte vymoženosti, ako sú reštaurácie, dostupnosť parkovania, obchody a verejná doprava, ktoré uľahčujú prístup a zábavu klientov.

Rozpočet

Chcete sa uistiť, že priestor, ktorý si vyberiete, ponúka cenovo dostupné a dlhodobé riešenie pre váš tím. Ak sa chystáte v priebehu niekoľkých mesiacov priestor prerásť, možno budete chcieť využiť hojdačku . Keď si vopred určíte, aký je váš rozpočet, pomôže vám to filtrovať naše priestory, ktoré sú príliš drahé, už od skorého štádia, čo vám ušetrí čas (a peniaze).

Pracovné prostredie

Potrebujete samostatnú kanceláriu alebo môžete pracovať od horúceho stola s využitím zasadacích miestností? Existujú nejaké zákonné obmedzenia týkajúce sa vášho podnikania? Musíte sa uistiť, že kdekoľvek sa rozhodnete pracovať, splníte svoje základné obchodné potreby.

Komunita

Keď zistíte, či priestor spĺňa vaše potreby a rozpočet, môžete sa pozrieť na niektoré zo zábavnejších aspektov priestoru. V akom type komunity sa vidíš? Každý coworkingový priestor podporuje a priťahuje rôznych členov z miestnych štvrtí. Ak ste napríklad grafický dizajnér, možno si chcete vybrať priestor s inými dizajnérmi, s ktorými môžete spolupracovať.

Okrem „obchodných“ dôvodov vstupu do komunity chcete byť povzbudzovaní, aby ste každý deň chodili do práce, vytvárali si siete a získavali nových priateľov. 

Krátkodobé alebo dlhodobé?

Plánovanie do budúcnosti je základnou obchodnou stratégiou. Ako dlho plánujete zostať vo vami vybranom coworkingovom priestore? Plánujete expanziu na národnej alebo globálnej úrovni? Ponúka coworkingový priestor, ktorý si vyberiete, prístup do siete miest? Toto sú dôležité prvky, na ktoré by ste mali mať odpoveď pred výberom priestoru. 

Vybavenie

Hoci je to len čerešnička na torte, výber coworkingového priestoru, ktorý sa môže pochváliť jedinečným vybavením, je vždy výhodou. Okrem typickej bezplatnej kávy, Wi-Fi a tlače, nájdenie priestoru, ktorý môže ponúknuť nad rámec, urobí váš pracovný život oveľa lepším.

Väčšina stredných až veľkých miest ako New York bude mať stovky coworkingových priestorov, ktoré môžete nájsť rýchlym vyhľadávaním. Okrem toho, aplikácie ako DropDesk pracujú na vytvorení celej siete coworkingových príležitostí, vďaka čomu sa pracovníci môžu jednoducho spojiť s otvorenými pracovnými priestormi, prezerať si presne to, čo každé miesto ponúka, a vybrať si to, ktoré najlepšie vyhovuje. 

Budúcnosť coworkingu

Keďže si mladí ľudia stále uvedomujú, že nemusia nutne padnúť do radu a nasledovať tú tradičnú cestu vo svojej kariére, je pravdepodobné, že budeme svedkami nárastu počtu nezávislých pracovníkov a podnikateľov, ktorí stavia na prácu v coworking priestoroch. Prispeje k tomu technológia, povedomie a príležitosti. Coworking bude novou normou pre ľudí, ktorí dnes vstupujú do pracovného procesu.

Určite sa coworking vo všeobecnosti nenahradí kancelárske budovy, ani jedného dňa každý nestane freelancerom. Veľké organizácie budú naďalej prosperovať a od základov sa budú budovať nové. Je možné že sa budú menej sústreďovať na centralizované lokality a viac na ponúkanie výhod, ako je práca na diaľku, keď to bude možné.

 

zdroj foto: Canva

Mali by ste skúsiť coworking?

Ak máte záujem vyskúšať si coworking, najlepšie, čo môžete urobiť, je to proste  vyskúšať. Každý je tu na to, aby vykonal veľmi špecifickú úlohu, a ak ste v zóne, nikto vás nebude obťažovať. Ak ste otvorení chatovaniu a oslovovaniu, stretnete skvelých ľudí a vybudujete si coworkingovú komunitu. Ak máte pocit, že stagnujete vo svojom podnikaní, startupe, aplikácii, blogu alebo v čomkoľvek inom, na čom pracujete môže byť stráviť nejaký čas v coworkingu presne to, čo potrebujete, aby ste veci opäť rozbehli.

 

zdroj: drop-desk