Kancelária a škola

RICOH

História spoločností, ktoré vyrábajú tlačiarne

V našom zozname spoločností, ktoré sú aj výrobcami tlačiarní sa nachádza aj japonská nadnárodná spoločnosť RICOH Ltd.. Má dlhoročnú históriu a značka RICOH sa spája nielen s vysokou kvalitou, ale aj množstvom ocenení, ktoré spoločnosť získala. Založená bola  vo februári 1936 pod názvom Riken Sensitized Paper (Riken Kankóši Kabushiki Gaisha). Centrála spoločnosti RICOH sídli v Tokiu. Ako globálna spoločnosť má svoje zastúpenie po celom svete, vrátane Európy. Japonská spoločnosť je výrobcom rozsiahleho portfólia digitálneho, multifunkčného kancelárskeho zariadenia a služieb prepojených so zariadeniami. Okrem laserových tlačiarní, kopírok, faxov je výrobcom fotoaparátov, projektorov a interaktívnych tabulí. V ponuke má prepracovaný, jednotný komunikačný systém Ricoh, pre firemné videokonferencie, ktorý zahŕňa audio, video, dokumenty a ďalšie média.

Fotoaparát Ricohflex III (1950)

Spoločnosť RICOH bola prvou v Japonsku, ktorá zaviedla dopravníkový pás na výrobu fotoaparátov. Dokázala tak mnohonásobne zvýšiť kapacitu výroby a po úspešnom zavedení pasovej výroby znížiť cenu fotoaparátov Ricohflex model III. Tento model sa stal veľmi populárny medzi japonskými zákazníkmi vďaka luxusnému dizajnu a atraktívnej cene.

 

foto zdroj: ricoh.com

Kopírky a automatické fotoaparáty


V roku 1955 uviedla spoločnosť RICOH na trh svoju prvú kancelársku kopírku Ricopy 101, ktorá sa stala koncom 50.tych rokov veľmi populárnym produktom pre duplikáciu dokumentov. 

V roku 1962 bola dokončená papierovňa, závod na výrobu papiera sensitized. V tom istom roku bol dokončený aj závod Ohmori na výrobu kancelárskych zariadení spolu s výskumným strediskom. RICOH tým budoval silnú vývojovú základňu pre rozširovanie svojich obchodných oblastí výroby fotoaparátov, ofsetových tlačiarní a systémov na správu dát.

Spoločnosť RICOH uviedla už v roku 1960 svoj prvý automatický fotoaparát RICOH Auto 35. O dva roky neskôr v roku 1962 sa objavila na trhu s vylepšeným fotoaparátom RICOH AutoHalf - plne automatickým modelom s polovičným rámom, automatickou expozíciou, zaostrovaním a navíjaním filmu. Na tú dobu to bol kompaktný automatický fotoaparát veľkosti krabičky cigariet, ktorý zožal veľký úspech. Spoločnosť sa v roku 1963 premenovala z názvu Riken Optical Co., Ltd., ktorý dovtedy používala z pôvodného Riken Sensitized Paper na RICOH Company Ltd. s novým logom. Pod týmto názvom funguje dodnes.

 

Výrobca kopírok a hodiniek

Po úspechu kopírky Ricopy 101 predstavila spoločnosť v roku 1965 nový model Ricopy BS-1. Bola to prvá stolová kopírka, ktorá bola schopná kopírovať doslova čokoľvek počnúc papierom, textilom a iných predmetov. Nešlo o skener, ako ho poznáme dnes a do priestoru na skenovaciu plochu bolo možné položiť akýkoľvek predmet.

 

foto zdroj: ricoh.com


Ako mnoho iných spoločností aj RICOH sa počas svojej histórie zaoberala výrobou hodiniek. Bolo to v období 60 - 70 rokov, keď na krátky čas uzavrela partnerstvo so spoločnosťou Hamilton Watch Company. Výsledkom boli náramkové hodinky Ricoh Hamilton Electric

Cenová politika spoločnosti RICOH ju začiatkom 70.tych rokov dostala na americký trh, kde v roku 1970 založila sídlo v Severnej Amerike s názvom Ricoh of Amerika Inc.. V tom istom roku sa objavila spoločnosť RICOH na japonskom veľtrhu EXPO 70, ktorý sa konal v Osake a bol prvým svetovým veľtrhom v Ázii. Pre RICOH bolo predstavenie jeho produktov veľkým úspechom. Do svojho pavilónu sa im podarilo pritiahnuť viac než 7 miliónov návštevníkov. 

V tom období už RICOH spolupracoval so spoločnosťou TDK (poznáme ho, ako výrobcu audio a video médií) na kancelárskom počítači. Ten predstavili v roku 1971 pod označením Ricoh 8. Netrvalo dlho a spoločnosť zapracovala aj na zariadení pre vtedy veľmi populárne faxovacie služby. RIFAX 600S bol prvý vysokorýchlostný fax do kancelárie, ktorý dokázal preniesť dokument A4 (1 stranu) za skvelých 60 sekúnd. Táto rýchlosť bola v porovnaní s 3 až 6 minútami, za ktoré to zvládali iné zariadenia veľkým pokrokom. 

Ani v oblasti kopírok spoločnosť neustávala a stále vyvíjala svoje zariadenia. V roku 1975 sa objavila s modelom Ricopy DT1200. Rýchla kopírka s dvomi rôznymi podávačmi papiera sa vyznačovala vysokou kvalitou, stabilitou a navyše aj príjemným dizajnom.

 

foto zdroj: ricoh.com


V roku 1971 začala spoločnosť RICOH s kampaňou TQC - úplnej kontroly kvality, ktorá sa premietla do ocenenia v roku 1975. RICOH získali cenu Deming Prize za kontrolu kvality. Neskôr, koncom 80.tych rokov prešla spoločnosť na výrobu kopírovacích strojov Pitney – Bowes. Okrem vlastnej značky kopírok a faxov vyrábali v tom období aj kopírovacie stroje pre spoločnosť Toshiba a faxy pre telegrafnú a telefónnu spoločnosť AT&T Corporation a Omnifax.

Nintendo s procesorom RICOH

Zaujímavosťou je, že spoločnosť RICOH sa istý čas stala aj výrobcom procesorov pre zábavný systém Nintendo. Presnejšie pre videoherné konzoly Nintendo vyrábala 8-bitový mikroprocesor s označením Ricoh 2A07. Ricoh vyrábal procesory 2A03 verzia NTSC a Ricoh 2A07 verzia PAL, ktorý sa používal v Europe.

Kopírovanie vo formáte A3 

Ďalším míľnikom spoločnosti bola kopírka Ricopy FT4060, ktorá podporovala kopírovanie na formát papiera A3. Len za prvých 10 mesiacov sa predalo 100 000 kusov tejto inovatívnej kopírky s vysokým rozlíšením. Modelová séria Ricopy FT4000 slávila úspech aj na medzinárodnom veľtrhu v Bulharsku, kde získala v roku 1983 zlaté ocenenie.

V období 80.tých rokov sa spoločnosť RICOH začala zameriavať aj na európsky trh. Vo Veľkej Británii otvorila svoju výrobnú spoločnosť RICOH UK Products Ltd.. V roku 1986 pri príležitosti 50. výročia založenia spoločnosti Ricoh bolo založené stredisko výskumu  a vývoja v Yokahame. Na trhu sa v tom období objavovali prevažne veľké rozmerné zariadenia do kancelárii a RICOH v roku 1987 uviedol na trh ďalší hit fotokopírku Ricoh Imagio 320. Tá zaujala v prvom rade svojím kompaktnými rozmermi a multifunkčnosťou do kancelárskeho prostredia. Išlo o digitálnu cenovo dostupnú kopírku, ktorá obsahovala pokročilé funkcie.

Rok 1992 sa stala spoločnosť RICOH sponzorom olympijských hier v Barcelone v kategórii Fax. Na základe dohody, ktorú uzavrela ešte v roku 1989 vybudovala spoločnosť olympijskú faxovú sieť. Dohodu podpísali predseda IOC Juan Samaranch a prezident Ricoh Hamada. Spoločnosť RICOH tým výrazne prispela k presnejším, rýchlejším systémom olympijských hier.

90.te roky vo farbách 

Štandardná technológia, ktorá sa používala pre farebné kopírky začiatkom 90.tych rokov vyžadovala opakované spracovanie obrázkov pre 4 základné farby CMYK (azúrová, purpurová, žltá a čierna) do jedného bubna na reprodukciu jednej farebnej kópie. Tento náročný proces trval približne 5 minút, aby sa vytvorila jedna kópia strany formátu A4. RICOH videl príležitosť v tomto obmedzení a vyvinul systém fotoreceptorov so štyrmi bubnami, ktorý dokázal spracovať štyri farby v tandeme, čo bola funkcia, ktorú zabudovali do nového digitálneho farebného modelu. Inovatívne zariadenie ARTAGE 8000 sa tak mohlo pochváliť vysokou rýchlosťou farebného tlačového výstupu. V tom období išlo o najrýchlejší model, ktorý navyše podporoval rôzne typy papiera. 

Pre spoločnosť RICOH boli 90. roky aj výzvou pre udržateľné environmentálne riadenie a zavedenie dizajnu recyklovateľných produktov. V roku 1994 sa na trh dostala prvá recyklovateľná kopírka, ktorá dokázala znížiť odpad a mala zlepšený recyklovateľný dizajn. Táto snaha spoločnosti RICOH bola v roku 1995 ocenená najvyšším ocenením ministra medzinárodného obchodu a priemyslu za environmentálne aktivity za hodnotenie produktov v rámci ocenenia recyklácie za čisté Japonsko 95.

Fotoaparáty RICOH

Rok 1995 bol míľnikom pre RICOH na poli digitálnych fotoaparátov. Model Ricoh DC-1 mal kompaktné vreckové telo a množstvo najmodernejších funkcií, ktoré sa stali neskôr štandardom. Napríklad nahrávanie aj so zvukom, možnosť voľby údajov, prenos do PC, ďalšie aplikácie a nahrávanie obrázkov médiá boli vyvinuté tak, aby slúžili účelu tohto modelu.

Ricoh Imagio MF200

Imagio MF200 sa stal priekopníkom prechodu z analógu na digitálne modely. Vyznačoval sa digitálnou kvalitou vo vysokom rozlíšení, pamäťou na ukladanie skopírovaných údajov, kompaktným telom (aj podporu papiera A3) v tom čase najmenšou šírkou na svete a nižšími jednotkovými cenami dosiahnutými dôsledným úsilím o zníženie nákladov. Vďaka všetkým týmto funkciám bol Imagio MF200 obzvlášť obľúbený u menších podnikových používateľov. Tešil sa enormnému predaju a bol hitom. Po zavedení tohto zariadenia sa digitálny segment povýšil na viac, ako analógový segment z hľadiska objemu na japonskom trhu.

Nové milénium 2000 - Tlačiarne

V roku 2001 získala spoločnosť za sériu Imagio Neo 350 cenu ministerstva hospodárstva obchodu a priemyslu, za zariadenie s technológiou úspory energie. Spoločnosť začala intenzívnejšie pracovať na rôznych environmentálnych programoch. V roku 2006 prispela spoločnosť k tomu aj svojim novo vyvinutým tonerom PxP, ktorý ponúkal vysokú kvalitu, ale umožňoval fixáciu pri nízkych teplotách. Prispieval tým k zníženiu emisii pri výrobnom procese. Technologické centrum RICOH získalo ocenenie Nikkei Manufacturing Award 2007, za úspešné iniciatívy v reformách vývojového procesu, ktoré zvýšili účinnosť zlúčením predtým samostatných divízií pre vývoj, návrh a predprodukciu do jedného orgánu.

V roku 2008 predstavila spoločnosť RICOH nový typ svojich tlačiarní, série Ricoh PRO. Vlajkovou loďou sa stal model Ricoh PRO C900. Bolo to vysokovýkonné zariadenie, ktoré dosahovalo rýchlosť tlače 90 strán za minútu v formáte A4. Tlačiareň tlačila vo vysokej kvalite v monochromatickom aj farebnom režime. Predstavovala v tom období najrýchlejší a najvýkonnejší model. Rok na to uviedla spoločnosť svoje nové modely série Imagio MP C3500RC/ C2500RC. Tieto zariadenia patrili medzi prvé repasované. Pri výrobe sa použilo až  80 % repasovaných častí a dielov. 

Interaktívne tabule a systémy na riadenie dokumentov 

Po roku 2010 vstúpila spoločnosť RICOH aj do odvetia audiovizuálnej komunikácie. Video referenčné systémy, projektory a nakoniec aj interaktívne tabule umožňovali firmám prezentáciu a komunikáciu v reálnom čase z rôznych miest. Naďalej spoločnosť RICOH pokračuje vo vývoji systémov pre riadenie a digitalizáciu dokumentov, IT služieb a riešení pre produkčnú tlač, priemyselné systémy. Ale aj inováciou vizuálnych komunikačných systémov a digitálnych fotoaparátov.

foto zdroj: ricoh.com

 

Logo spoločnosti Ricoh

 
Ako sa vyvíjala spoločnosť, tak sa pomaly menilo aj logo spoločnosti. Prvé logo sa objavilo v roku 1963, keď sa spoločnosť premenovala na Ricoh Company Ltd. To sa zmenilo v roku 1972. Stále bolo v čiernej farbe, ale zmenil sa typ písma a odstránilo sa lemovanie. V roku 1986 sa objavilo logo Ricoh v červenej farbe a v roku 2005 prešlo znovu re-dizajnom.

Dnes v portfóliu spoločnosti RICOH nájdete pre tlačiarenský sektor veľkoformátové zariadenia a produkčné systémy, podnikové multifunkcie, ale aj osobné tlačiarne pre domácich užívateľov. Okrem rôznych významných ocenení  bolo zatiaľ posledným úspechom vyhlásenie, ktoré podľa správy IDC MarketScape ustanovilo spoločnosť RICOH za svetového lídra v oblasti vysokorýchlostných atramentových tlačiarní. To nasledovalo krátko po tom, čo si RICOH odniesli cenu BLI za nové modely multifunkčných zariadení A4. Tie sú dostupné aj pre európsky trh. Ide o modely Ricoh IM C300, IM C300F, IM C400F a IM C400SRF. Sú to univerzálne multifunkčné zariadenia, ktoré dokážu tlačiť rýchlosťou 30 - 43 strán za minútu. Okrem tlače obsahujú funkciu kopírovania aj skenovania. Novinkou je inteligentný ovládací panel, ktorý má zdokonalený procesor a jemný dotykový displej. Vďaka tomu sú reakcie medzi aplikáciami veľmi rýchle a ovládanie pohodlné.

foto zdroj: ricoh.com

 

Spoločnosť RICOH má dlhoročnú tradíciu. Stále inovuje a vyvíja nové technológie naprieč svojimi produktmi a službami. Nezabúda ani na ekológiu. V súčasnosti má svoje dcérske spoločnosti alebo výrobné závody v 200 krajinách sveta. Vyznačuje sa nielen vysokou technickou, ale aj ekologickou kvalitou svojich produktov, čomu nasvedčuje množstvo získaných ocenení.

Vedeli ste, že...

Spoločnosť RICOH na konci fiškálneho roka v marci 2019 dosiahla celosvetového obratu vo výške 2 013 miliárd jenov (približne 18,1 miliardy USD). Pre spoločnosť je dôležitá sponzorská iniciatíva. RICOH podporuje, okrem iného aj audiovizuálne, digitálne oblasti popredných tenisových a golfových turnajov.