Tonery a náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Kancelária a škola

Ako riešiť problémy s tlačiarňou

Tlačiarne sú pomerne spoľahlivé zariadenia, ktoré slúžia užívateľom dlhý čas. Oproti iným elektronickým produktom ich meníme menej často za nový model. Pokiaľ nám tlačiareň slúži, tak nečakáme dychtivo, kedy sa objaví na trhu novinka a čo prinesie. Napriek tomu sa pri používaní môžu objaviť problémy. Skôr, než zanesiete svoje zariadenie do servisu, pokúste sa odstrániť problém, ktorý nastal. Väčšinu z nich sú schopní vyriešiť aj samotní užívatelia. 

Najčastejšie problémy

 

Tlačiareň alebo multifunkčné zariadenie nevytlačí dokument

Dôvodov prečo je tomu tak, môže byť hneď niekoľko. Farba v jednej alebo viacerých atramentových kazetách sa minula a zariadenie upozorňuje na zakúpenie a výmenu. To isté platí pre laserový toner. V takomto prípade stačí vymeniť náplne do tlačiarne za nové. Ďalším ľahko riešiteľným problémom je chýbajúci papier. V tlačiarni vám došiel papier alebo máte v zásobníku 1 - 2 listy, no zariadenie napriek tomu netlačí a upozorňuje vás na kontrolu a vloženie papiera. Každá z týchto udalostí sa vám zobrazí na displeji tlačiarne, na monitore počítača, notebooku alebo na ovládacom paneli tlačiarne blikajúcou diódou.

Po výmene nových náplní zariadenie stále indikuje prázdnu kazetu

Pri výmene sa môže stať, že nevložíte atramentovú kazetu dobre. Stačí, že kúsok chýba k zacvaknutiu, vloženia náplne nadoraz a tlačiareň ju nedeteguje. V takom prípade skontrolujte kazety, či sú správne vložené. Vypnite a zapnite znovu tlačiareň, aby si overila stav náplní.

 

Tlačiareň nereaguje na tlačové úlohy

Máte tlačiareň pripojenú k počítaču a po zadaní akcie tlač sa nič nedeje. Môže sa zobraziť výzva preverte pripojenie tlačiarne alebo oznámenie, že systém nenašiel tlačiareň. Skontrolujte, či je tlačiareň zapnutá a pripojená USB kábelom k PC. Ak je všetko v poriadku, môže byť chybou ovládač. Niekedy sa operačný systém aktualizuje a narobí problémy s ovládačmi tretích strán. Podobná situácia môže nastať, ak sa aktualizoval ovládač priamo od výrobcu zariadenia a spôsobuje vášmu modelu problém. V oboch prípadoch môžete odstrániť ovládač a znovu ho nainštalovať z média. V prípade, že v balení CD nebolo a ovládač ste stiahli priamo zo stránok, skúste stiahnuť staršiu verziu ovládača, ktorý vám fungoval. Pre odstránenie ovládača tlačiarne naštvite správcu zariadení v operačnom systéme Windows. 

Zaseknutie papiera

Aj samotný papier vám môže narobiť problémy. V tlačiarni používajte papier s gramážou, ktorú odporúča výrobca. Problémy môže spôsobiť hrubší kancelársky papier alebo kartón. Každé zaradenie má v balení užívateľskú príučku, kde sú údaje o odporúčanej gramáži. Zaseknutie môže spôsobiť aj vlhký, pokrčený alebo zle vložený papier. Preto vkladajte papier tak, aby ste sa záseku vyhli. Niekedy sa tento problém dá vyriešiť a dokážete zaseknutý papier z tlačiarne vybrať, no môže sa stať, že sa nevyhnete servisu.

Pripojenie cez Wi-Fi alebo LAN nefunguje

Vždy je potrebná kontrola zapojenia zariadenia a kontrola USB a ethernet kábla. Je router zapojený a viditeľný ostatným zariadeniam? Ak sa vaša tlačiareň nedokáže pripojiť k Wi-Fi skontrolujete, či router pracuje. Postačí vizuálne indikátorom na routery (chybu pripojenia indikuje blikajúca dióda) alebo iné pripojenie pomocou mobilu, aby ste skontrolovali funkčnosť Wi-Fi siete. Niekedy sú problémy spôsobené zle nastaveným firewallom v počítači. Za pokus stojí reštart počítača a routeru. Ak si nie ste zručný užívateľ obráťte sa na odborníka, ktorý nastaveniam LAN siete a Wi-Fi rozumie.

Znížená kvalita tlače

V prípade, že spozorujete zníženú alebo doslova zlú kvalitu tlače môžete sa pokúsiť o nápravu pomocou softvéru k tlačiarni a to priamo v nastaveniach tlačiarne. Nájdete tam v predvoľbách tlače monitor pre automatickú kontrolu chýb, kontrolu trysiek, čistenie a nastavenie tlačovej hlavy. Zlú kvalitu môže spôsobovať aj nízka hladinu atramentu v kazetách alebo dochádzajúci toner. Tlač v takom prípade býva slabá, objavujú sú pruhy alebo sú na papieri vynechané miesta tlače. Skontrolujte stav náplní a skúste test kvality, ktorý diagnostikuje či je potrebné čistiť trysky alebo tlačovú hlavu. Po vyčistení vytlačte testovaciu stranu. Pri laserových tlačiarňach, môže byť zlá kvalita tlače spôsobená nízkou hladinou tonerovej kazety, ktorú budete musieť vymeniť za novú alebo znečisteným valcom. Laserové tlačiarne majú rovnako, ako atramentové zariadenia v nastaveniach aj čistenie. Tam postupujte podľa inštrukcií k danému modelu. Zručnejší užívatelia môžu nečistoty vyčistiť navlhčeným obrúskom na báze alkoholu.

Tip pre vás

Ak atramentovú tlačiareň dlhodobe nepoužívate, raz za čas vytlačte testovaciu stránku, aby ste sa vyhli zaschnutiu trysiek a atramentu v kazetách.

 

Toto sú tie najjednoduchšie úkony, aké môže urobiť každý užívateľ skôr, než problém zverí do rúk odborníkovi v servise. Ak sa vám zdá problém väčší a netrúfate si ho riešiť, obráťte sa na služby v servise. Pokiaľ máte zariadenie v záruke kontaktujte predajcu, ktorý sa o servis postará.