Kancelária a škola

Na toto pri zariaďovaní kancelárie nezabudnite

Na toto pri zariaďovaní kancelárie nezabudnite

Možno ste sa práve rozhodli, že budete pracovať z domu na voľnej nohe, alebo že si založíte vlastnú firmu s vašou vlastnou kanceláriou. Prípadne sa s vašim zamestnávateľom sťahujete do nových kancelárskych priestorov. Ak sa chystáte zariaďovať novú kanceláriu, prinášame vám tipy, na čo by ste rozhodne nemali zabudnúť. Rozdelili sme si to do štyroch základných kategórií: kancelársky nábytok, technické vybavenie, dekoračné doplnky a základné kancelárske potreby.

Kancelársky nábytok

Aj keď nemáte kanceláriu, ale pracujete z domu, potrebujete si vytvoriť prostredie, kde sa budete vedieť sústrediť a venovať sa práci. Ak si myslíte, že budete schopní produktívne pracovať z gauča pred televízorom, mýlite sa. Doma je predsa najviac nástrah, ktoré by vás mohli rozptyľovať a navádzať k prokrastinácii. Pracovný stôl a pohodlná stolička sú teda absolútnym základom.

 

Tvar pracovného stolu si môžete zvoliť podľa rozlohy kancelárskych priestorov. Na výber máte klasický obdĺžníkový stôl, alebo rohový pracovný stôl (do písmena „L“). To, že sa nazýva rohový, neznamená, že ho musíte postaviť do rohu miestnosti. Pracovný stôl umiestnite tak, aby ste mali dostatok slnečného svetla, ale zároveň tak, aby vám svetlo nesvietilo na monitor počítača. Ak v stole nie sú vstavané zásuvky, zrejme budete potrebovať aj doplnkový zásuvkový kontajner. Ten si môžete vybrať statický, alebo na kolieskach.

 

Druhou nevyhnutnou vecou v kancelárii je stolička. Tá musí byť predovšetkým pohodlná, aby ste predišli bolestiam chrbta, alebo krčnej chrbtice. V súčasnosti existujú rôzne druhy ergonomicky tvarovaných kancelárskych stoličiek, ktoré vám zabezpečia maximálne pohodlie.

Nezabudnite ani na náhradné sedenie. Počas vášho pôsobenia k vám určite prídu na stretnutie vaši klienti, potenciálni zamestnanci na pohovor alebo iná návšteva. Aby ste ich mali kam usadiť, nemala by chýbať sedacia súprava, kreslo, alebo stoličky navyše.

 

Do kancelárie budete potrebovať aj rôzne úložné priestory, ako napr. odkladacie skrinky, alebo poličky na dokumenty.

 

Technické vybavenie

Keďže žijeme v 21. storočí, pravdepodobne vykonávate prácu na počítači. Vo vašej kancelárii teda nesmie chýbať desktopový počítač alebo notebook. V dnešnej dobe je tiež nevyhnutnosťou pripojenie na internet.

 

Takisto veľmi pravdepodobne si budete potrebovať vytlačiť dokumenty, zadania alebo iné podklady. Podľa vašich potrieb máte na výber samostatnú tlačiareň, alebo multifunkčné zariadenie – teda tlačiareň, skener, aj kopírku v jednom. Profesionálne a väčšie multifunkčné zariadenie si možno bude vyžadovať ďalší, samostatný stôl, na ktorý toto zariadenie umiestnite.

Dekoračné doplnky

Vaše pracovné priestory sú primárne určené na prácu. Avšak mali by vás aj reprezentovať. Okrem praktického usporiadania vašej kancelárie preto nezabúdajte ani na estetické hľadisko. Či už ste sa rozhodli zariadiť si kanceláriu moderne, luxusne, alebo minimalisticky, dodržujte jednotný štýl.

 

Vaše priestory by mali pôsobiť nie len prakticky, ale aj reprezentatívne a príjemne. Štyri holé steny pôsobia chladno. Zaveste si na stenu dizajnové nástenné hodiny, kalendár s peknými obrázkami, prípadne obraz, alebo plagát. Na stôl si umiestnite štýlovú stolovú lampu.

 

Dekorácia kancelárie sa odvíja aj od vášho povolania. Ak pracujete v kreatívnej oblasti, môžete si dovoliť viac experimentovať. Naopak kancelária právnika, alebo ekonóma by mala pôsobiť seriózne.

Kancelárske potreby

Na záver prejdime k praktickým veciam. K základnému vybaveniu kancelárie patria kancelárske potreby, ako napr. kancelársky papier na písanie poznámok aj tlačenie dokumentov. Myslite dopredu a zabezpečte si aj náhradné náplne do tlačiarní, ktoré si môžete kúpiť aj v našom e-shope.

 

Medzi praktické položky, ktoré sa vám môžu hodiť, patria aj farebné perá, lepiaca páska, zošívačka, farebné lepiace papieriky (sticky notes), odpadkový kôš, či dokonca skartovací stroj na likvidáciu citlivých dokumentov. Na uloženie dokumentov si zabezpečte praktické zakladače, alebo triediace moduly na papiere.

 

Nezabúdajte, že vo svojej kancelárií budete tráviť väčšinu času dňa, preto sa v nej musíte cítiť príjemne. Zariaďte si ju teda podľa svojho štýlu, a zároveň prakticky. Skrátka tak, aby ste všetko potrebné k vykonávaniu vášho povolania, mali hneď po ruke.