Tonery a náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Typ tlačiarne alebo náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelové rady nalplni

Kancelária a škola
IT a Elektronika
Akcie a zľavy

Učitelia sa pri svojej práci obracajú na vlastné technológie

85 % ľudí pracujúcich v odbore vzdelávania hovorí, že je zásadné, aby učitelia mali prístup k tlačiarni. 95 % opýtaných pritom pripúšťa, že na svoje pracovné potreby používa svoju domácu tlačiareň.

 

 

Nový prieskum spoločnosti Epson ukázal, že takmer deväť z desiatich (85 %) pracovníkov v školstve hovorí, že je zásadné, aby učitelia mali prístup k tlačiarni. Väčšina (75 %) učiteľov používa tlačiarne v učebniach ako pomoc pri vzdelávaní študentov, ale mnoho z nich je nútených používať svoje vlastné zariadenia. Väčšina ale tiež uviedla (95 %), že na svoje pracovné potreby používajú svoju domácu tlačiareň.  

Tento prieskum medzi 3 460 ľuďmi pracujúcimi vo vzdelávacom sektore v Európe, na Blízkom východe a v Afrike ukazuje, že sa zvyšuje tlak na poskytovanie lepších technológií v školách. Väčšina výsledkov v tlačovej správe sa týka Slovenska.

Viac ako polovica respondentov (55 %) uviedla, že študenti dnes očakávajú vyššiu úroveň používania technológií ako predtým. Väčšina (65 %) hľadá lepšie spôsoby spolupráce a zapojenia študentov.

So zlepšovaním riešení sa však spájajú náklady a viac ako tretina pracovníkov v tomto sektore (36 %) uviedla, že získanie financií na potrebné technológie je kľúčovou výzvou. Viac ako polovica (55 %) uviedla, že nedostatok financií obmedzuje schopnosť zvyšovať zapojenie študentov a efektivitu učenia.

Z tých, ktorí majú možnosť investovať, 60 % uviedlo, že učitelia nie sú dostatočne školení technológie účinne využívať. Polovica (52 %) sa obáva, že sa pred nákupom nedostatočne uvažuje o tom, ako daná technológia zlepší učenie/školenie. Toto môže viesť k zlým rozhodnutiam ohľadom investícií.

Nakoľko respondenti hovoria, že viac ako dve pätiny (46 %) priemerného školského dňa sú strávené používaním digitálnych technológií, je znepokojujúce, že  existujú takéto problémy.

Vzdelávací sektor musí vyhodnotiť, ako najlepšie podporovať študentov a učiteľov v ére hybridného a digitálneho učenia.

Na základnej úrovni by mal poskytovať jednoduchý a oficiálny prístup k nástrojom, ako sú tlačiarne. To najmä s ohľadom na to, že 46 % všetkých respondentov počas nasledujúcich 12 mesiacov očakáva zvýšenie objemu tlače.

Marcel Divín, Branch Office Manager spoločnosti Epson CZ&SK, tieto zistenia okomentoval nasledovne: „Zdá sa, že učiteľom chýbajú základné potrebné technológie, ako sú tlačiarne v učebniach. Hoci používanie ich vlastných technológií na zabezpečenie učebných materiálov predstavuje provizórne riešenie, je nespravodlivé od nich očakávať, že ponesú s tým súvisiace náklady. To vedie k otázkam týkajúcich sa rovnosti vzdelávania, pretože mnoho študentov bude mať učiteľov, ktorí nemôžu alebo nechcú tento postup podporovať.

To je veľký problém a výrobcovia technológií, ako sme my, musia robiť všetko, čo je v ich silách, aby vyriešili problémy, ktorým tento sektor čelí. Energeticky účinné, nákladovo efektívne a jednoducho aplikovateľné riešenia sú k dispozícii nielen v rámci klasických produktov, ako sú tlačiarne, ale aj pri novších digitálnych technológiách na spoluprácu, ako sú projektory. Vyriešenie tohto problému je zásadné preto, aby študenti a učitelia mohli maximalizovať výhody, ktoré im technológia môže ponúknuť, no zároveň zlepšiť spôsob, akým sa študenti učia.“

Všetky zistenia tohto prieskumu sú k dispozícii na stiahnutie v správe IT periférne zariadenia už nie sú periférne:

Ďalšie zistenia:

Mnoho respondentov sa domnieva, že technológie sa menia, aby sa prispôsobili novým spôsobom učenia. To vrátane väčšieho spoliehania sa na projektory (15 %), zvýšeného využívania digitalizácie a digitálnych nástrojov (75 %) a zamerania sa na rýchlu digitálnu transformáciu (40 %).

50 % hovorí, že s prechodom na hybridné učenie sa používanie digitálnych technológií dramaticky zvýši.

55 % hovorí, že faktorom na úspešnú prevádzku hybridného výučbového prostredia sú žiaci s prístupom k správnym technológiám.

Viac ako polovica respondentov (55 %) sa vyjadrila, že nedostatok financií obmedzuje schopnosť zvyšovať zapojenie študentov a efektivitu učenia.

Hoci sú financie k dispozícii, skoro polovica (45 %) nevie o grantoch alebo možnostiach financovania na podporu digitalizácie a vzdelávania, alebo ich nevyužila.

60 % varuje, že nedostatočné technologické vybavenie môže brániť integrácii triedy a vedeniu lekcií.

 

Zdroj: tlačová správa Epson