Tonery a náplne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Modelová rada tlačiarne

Modelová rada nálpne

Kancelária a škola

Direct Mail

Viete, čo je Direct mail?

Direct mail (directmail) je jedným z nástrojov Direct marketingu. Ide o list, ktorý obsahuje ponuku. Môže byť často doplnený o propagačné materiály alebo stručné informácie. Neraz hraničí so spamom. Vynikajúce výsledky dosahuje, ak ponúkate nejakú akčnú zľavu. Vďaka zľavovému kupónu môžete vyhodnotiť veľmi presne jeho prínos.

Na využitie Direct mailingu je potrebné najskôr získať databázu klientov. Ako ju  získať? Na web môžete umiestniť formulár na prihlásenie odoberania newletteru so zľavami, akciami či inak zaujímavými informáciami pre zákazníkov. Využiť môžete sociálne siete a umiestniť tam dotazník s možnosťou získania zľavy alebo výhry produktu. Zvoľte nápaditý text. Vytvorte odlišné verzie a rozošlite ich na určitý počet adries, podľa výsledkov potom pokračujte. Nezabudnite vyhodnotenie, to je základom úspešných reklamných kampaní. 

List alebo leták je dostatočne osobný a ak ho využijete, šanca na úspech je vyššia, ako pri email marketingu. Táto metóda je však drahšia (náklady na tlač, distribúciu) a o niečo horšie sa vyhodnocuje štatistika. 

Ak to porovnáme s e-mailom. Tam  je najdôležitejší predmet. Musí byť originálny, lákavý a oznámenie zase jasné a výstižné.

 

Ako najlepšie využiť Direct mailing

Pri prome organizovania narodeninových osláv sa dajú využiť dáta z predošlých rokov. Máte k dispozícii dátumy narodenia, emailovú adresu, eventuálne aj fyzickú adresu oslávenca. List alebo email zaslaný s prianím (plus poďakovanie za minuloročnú oslavu) v predstihu pred narodeninami má vysoký konverzný pomer. Ďalšia možnosť je oslovenie zákazníkov, ktorí urobili nákup na e-shopu s jedlom. Po určitom období im môžete ponúknuť zľavu na tovar, ktorý si minule zakúpili alebo niečo  navyše.

Plusy a mínusy Direct mailingu

Medzi výhody Direct mailingu patria

- presné zacielenie (cielite na niekoho validného, ​​o kom máte zdroj informácií)

- veľmi presné vyhodnotenie

- ide o osobnejšiu komunikáciu

- voľba lepšej ceny  na konkrétneho zákazníka

- možnosť rýchlejšej informácie o aktuálnych ponukách

- propagácia čohokoľvek a vyzdvihnutie výhod oproti konkurencii

 

Mínusy nevýhody Direct mailingu patria

- aj print list, leták môže podobne ako pri emaile považovaný za spamovanie

- obťažnejšie získavanie databázy klientov

Kedy je správny čas investovať do Direct mailu

Vezme do úvahy, koľko firiem v oblasti digitálneho marketingu muselo zmeniť svoje informačné stratégie v dôsledku zmien GDPR. Direct mail by mal mať tvorivú budúcnosť. Je to predovšetkým preto, že digitálne spoločnosti budú hľadať spôsoby, ako kontaktovať svojich spotrebiteľov bez toho, aby porušili niektoré z usmernení EU a práve Direct mail je jednou z týchto možností. Síce nevieme povedať, či bude mať GDPR výrazne pozitívny vplyv na konverzie priamej pošty, ale vieme povedať, že viac ľudí bude priamu poštu považovať za alternatívu, Ako obísť GDPR pre digitálny marketing.

Aký efektívny je Direct mail v dnešnom digitálnom svete        

Asociácia priameho marketingu uvádza, že 89 % spotrebiteľov si pamätá poštu pri dverách, čo je priostré porovnanie s e-mailovým marketingom a reklamou, ktorá má mieru otvorenia 17,81 % . Okrem toho 84 % mileniálov priznáva, že číta poštu, ktorá im chodí cez poštové schránky, a 64 % tvrdí, že by radšej listovali cez poštu, ako svoje e-maily. Prečo je to tak? Možno preto, že e-mailový marketing si v priebehu rokov vytvoril dosť nezdravú stigmu, najmä kvôli spamu, phishingovým e-mailom a podvodom. Email marketing klesol tak ďaleko, že 90 % mileniálov verí, že Direct mail je spoľahlivejší ako email.

Distribúcia letákov má stále svoju účinnosť

Distribúcia tlačených letákov a letákov spadá pod Direct mail a obe zaznamenávajú pozitívne štatistiky. V skutočnosti 9 z 10 ľudí tvrdilo, že im je príjemnejšie, keď dostávajú informácie o maloobchode. Samozrejme, úspech letákových kampaní v konečnom dôsledku závisí od služby alebo produktu, ktorý ponúkate. Výskum naznačuje, že 62 % ľudí nemá čas na televízne reklamy, predpokladá sa, že ľudia stíšia alebo menia kanály, aby ich nepozerali. Vzhľadom na to, koľko stoja televízne reklamy, sa to zdá ako neefektívne pre malú návratnosť investícií.

To však neznamená, že distribúcia letákov je vyššia, ako ostatné multimediálne kanály, pretože každý typ média môže byť účinný vo svojom vlastnom prostredí. Každá mediálna forma je prijímaná inak a všetky si nájdu svoju cieľovú skupinu.

Letáky a prečo sú stále považované za odpad

Je síce ťažké uveriť, že ľudia každý deň dostanú veľké množstvo letákov. Avšak až 79 % ľudí, ktorí dostanú takúto poštu, si ju ponechajú alebo si aspoň pozrú ponuku. To je v kontraste s internetovými marketingovými agentúrami, ktoré majú najnižšiu mieru otvorenia (e-mail: 18,05 %), pričom najvyššia miera otvorenia je publikovanie (36,59 %).

Aké sú náklady

Štatistiky uvádzajú, že takmer 80 % príjemcov sa pozerá na letáky a brožúry, ktoré im padajú cez poštové schránky, pričom 23 % ich skutočne číta. Ponuky kupónov a zliav si uchováva 33 % príjemcov. V konečnom dôsledku cena závisí aj od kvality dizajnu pošty, služby/produktu a jej použiteľných funkcií. Nikto nebude čítať leták alebo brožúru, ktoré sú zle navrhnuté alebo nedávajú jasnú výzvu na akciu. Direct mail stojí za to, ak ste ochotní tráviť čas návrhom a zdokonaľovaním odkazu vašej spoločnosti. 

Čo zaujme v oblasti priamej pošty

Jednoznačne, keď je na letáku, brožúre alebo akejkoľvek forme priamej pošty vypichnete slovo „zadarmo“, ľudia sa na to budú pozerať bez ohľadu na to, aká ponuka „zadarmo“ môže byť. Vzhľadom na to 71 % spotrebiteľov verí, že bezplatné vzorky a ponuky sú užitočné. 

Direct mail vs iné multimediálne platformy

Štatistiky uvádzajú, že distribúcia letákov je nielen jednou z najefektívnejších foriem reklamy, ale môže byť aj jednou z najefektívnejších z hľadiska nákladov. Keďže 48 % zákazníkov odpovedá na letákové a brožúrové reklamy, znamená to, že takmer každý druhý leták alebo brožúra prechádza konverziou, čo predstavuje určitú návratnosť investície.

 

 

Direct mail žije oveľa dlhšie, ako iné mediálne reklamy. Až 38 % poštových zásielok ostane v dome aspoň niekoľko dní a 13 % sa uchováva až týždeň. Vzhľadom na to, že životnosť televíznej reklamy je približne 20 sekúnd (niekedy aj menej) a stojí 1000-násobok ceny priamej pošty, je ľahké pochopiť, prečo sa pre Direct mail rozhodne viac ľudí.

Direct mailing môžete vložiť do rúk reklamnej agentúre, ktorá vám vytvorí  presne to pravé a necháte si to hromadne vytlačiť. Ak chcete začať pomaly alebo potrebujete len určité obmedzené množstvo viete si urobiť návrh letáku alebo brožúry aj sami a vytlačiť na kvalitnej tlačiarni. Posledné čo budete musieť urobiť je distribúcia k cieľovej skupine, ktorú chcete osloviť.