Kancelária

Rýchlo premenná tvár módneho biznisu

Je úžasné, koľko možností majú poskytovatelia tlačových služieb, pokiaľ ide o diverzifikáciu podnikania. Ale možno najriskantnejší a najrevolučnejší je prechod na výrobu odevov na mieru. Je to riskantné, pretože neexistujú žiadne jasné dôkazy o tom, že spotrebitelia sú ochotní hromadne ustúpiť od modelu výrobného reťazca nepriateľského voči životnému prostrediu. Tento model je úplne postavený na veľkých množstvách zdrojových materiálov premenených na odevy v obrovských objemoch. Výsledkom je lacné a krásne oblečenie vyrobené z rôznych vlákien, zmesí a látok. Posun k mikrofabrikám na výrobu odevov preč od hromadného modelu umožňuje výrobu odevov na požiadanie v blízkosti ich nákupných miest. Skutočne však tento model pretvorí tvár módy?

 

Veľa výrobcov digitálnych tlačových systémov si myslí, že áno, a dúfajú, že módny priemysel prijme model na požiadanie, aby znížil emisie svojho sektora. Mikrotovárne by mohli pomôcť znížiť emisie a odpad spojený s hromadnou výrobou. Mohli by tiež pomôcť móde zrýchliť sa, takže dizajnéri a značky môžu každý rok dodať viac ako hŕstku kolekcií. Od módneho sezónneho modelu by sme sa mohli posunúť k modelu, ktorý reaguje skôr na udalosti, než na ročné obdobie.

 

Na tomto modeli je toho veľa, čo sa môže zákazníkom páčiť, najmä prístup, ktorý umožňuje mladým dizajnérom presadenie na trhu. Stále potrebujeme vyrábať látky, ale ak sa dajú digitálne vytlačiť s grafikou a vzormi, ušetríme obrovské množstvo vody. Výroba odevov blízko trhu prostredníctvom online predaja tiež šetrí emisie spojené s dopravou, skladovaním a riadením zásob. Vzťah medzi návrhárom a zákazníkom je priamy a osobnejší. V podstate sa vyrába len oblečenie, na ktoré sa nájde kupec. 

 

zdroj foto: pixabay

 

Odtrhnutie módneho priemyslu od jeho tradičného rámca si bude vyžadovať viac, ako len dobré úmysly a vysoké ideály. To sa týka najmä predaja na rozvinutých trhoch, akými sú USA a Európa. Na miestach, kde má odevný priemysel stále priestor na rast, by však digitálna textilná tlač mohla mať skutočný a realizovateľný priestor na rast, čím by sa vytvoril trh pre novú módu, ktorá odráža miestne očakávania a realitu. Úspory zdrojov môžu byť pôsobivé, ale zníženie odpadu a skládkovanie použitého oblečenia má možno väčší potenciál vplyvu na životné prostredie, najmä preto, že ponúka príležitosti na rozvoj miestneho podnikania v odľahlých regiónoch.

 

Digitálna textilná výroba má tiež značnú kapacitu, čo je pravdepodobnejší scenár na Západe. Stále je potrebná správna komerčná infraštruktúra pre módu na požiadanie, vysokokvalitná tlač na širší sortiment substrátov, marketing pre spotrebiteľov a samozrejme vzdelávanie v rámci existujúcich dodávateľských reťazcov. To by malo byť cieľom všetkých výrobcov, ktorí dúfajú, že presadia dopytovú digitálnu výrobu textilu a odevov od spoločností Canon, Durst, EFI a HP až po Seiko, Epson. 

 

Výrobcovia sú po technologickej stránke pripravení. Záleží po dopyte pre originálne kúsky oblečenia s potlačou.

 

zdroj: PsPrint